Cliëntondersteuning

Heeft u vragen of zorgen over leven met een beperking? Heeft u een hulpvraag aan de gemeente en wilt u dat iemand meekijkt? Voor ondersteuning van bijvoorbeeld aanvragen voor de Wmo of bij het keukentafelgesprek kunt u een onafhankelijke cliëntondersteuner inschakelen. Dat kan via MEE, FNV of KBO.

Cliëntondersteuning MEE

  • MEE staat voor een samenleving waarin iedereen zo zelfstandig mogelijk meedoet. Ook als u een beperking heeft.
  • Bij MEE kunt u terecht voor:
    • ondersteuning bij uw vragen of zorgen over leven met een beperking
    • onafhankelijke cliëntondersteuning bij uw vraag aan de gemeente. Een cliëntondersteuner bereidt met u de gesprekken voor en luistert mee of u antwoord krijgt op al uw vragen
    • onafhankelijke cliëntondersteuning bij langdurige zorg (Wlz)
  • In de gemeente Venray komt u medewerkers van MEE tegen in de wijkteams en in het team Gezinscoaches.
  • De ondersteuning van MEE is gratis en zonder verwijzing.

Contactgegevens

Cliëntondersteuning FNV

  • De FNV geeft hulp aan leden die gebruik maken van de Wmo, en aan mantelzorgers en (thuis)zorgmedewerkers.
  • Als u FNV-lid bent en woont in Venray kunt u bij FNV terecht voor:
    • Wmo begeleiding bij aanvragen voor huishoudelijke zorg, woonvoorzieningen, vervoersvoorzieningen
    • ondersteuning tijdens een keukentafelgesprek
    • informatie over mantelzorg
    • juridische bijstand bij een bezwaar- of beroepsprocedure tegen de gemeente
  • Bent u geen FNV-lid, dan kunt u alleen Wmo begeleiding aanvragen voor huishoudelijke zorg.

Contactgegevens

Cliëntondersteuning ouderenadviseurs KBO

  • KBO komt op voor de belangen van alle senioren.
  • De ouderenadviseurs van KBO komen op verzoek aan huis om uw woon- en leefsituatie en mogelijke vragen te bespreken.
  • Bij de ouderenadviseurs KBO kunt u terecht voor:
    • een gesprek bij u thuis om oplossingen en vragen voor uw woon- en leefsituatie te bespreken
    • ondersteuning bij het keukentafelgesprek

Contactgegevens